Основні форми онлайн-комунікації
Відеоконференція - це конференція в режимі реального
часу онлайн. Вона проводиться у визначений день і час. Відеоконференція - один із сучасних способів зв'язку, що
дозволяє проводити заняття у «віддалених класах», коли
учні і вчитель/ка перебувають на відстані. Отже, обговорення й ухвалення рішень, дискусії, захист проєктів відбуваються в режимі реального часу. Учитель/ка й учні можуть
бачити одне одного, учитель/ка має можливість супроводжувати лекцію наочним матеріалом.
Форум - найпоширеніша форма спілкування вчителя/
вчительки й учнів у дистанційному навчанні. Кожний форум присвячений певній проблемі або темі. Модератор/ка
форуму реалізує обговорення, стимулюючи питаннями,
повідомленнями, новою цікавою інформацією. Програмне
забезпечення форумів дозволяє приєднати різні файли
певного розміру. Кілька форумів можна об'єднати в один
великий. Наприклад, під час роботи малої групи учнів над
проєктом створюються форуми для кожної окремої групи
з метою спілкуватися під час дослідження щодо поставленого для групи завдання, потім - обговорити загальну
проблему проєкту спільно, з залученням усіх учасників освітнього процесу (веб-конференція).
Чат - спілкування користувачів мережі в режимі реального часу, засіб оперативної комунікації людей через інтернет. Є кілька різновидів чатів: текстовий, голосовий, аудіо-,
Основні форми онлайн-комунікації
відеочат. Найбільш поширений - текстовий чат. Голосовий
чат дозволяє спілкуватися за допомогою голосу, що під час
вивчення іноземної мови в дистанційній формі є важливим
моментом. З освітньою метою у разі необхідності можна організувати спілкування в чатах з носіями мови. Це реальна можливість мовної практики, яка проводиться в рамках
запропонованої для дискусії проблеми, сумісної проєктної
діяльності, обміну інформацією.
Блог - це форма спілкування, яка нагадує форум, де право
на публікацію належить одній особі чи групі людей. Автор
(учитель/ка, один учень/учениця чи їх група) розміщує на
сайті свого мережевого щоденника (блогу) допис (твір, есе)
і надає можливість іншим учням прочитати й прокоментувати розміщений матеріал. В учнів з'являється можливість обговорити й оцінити якість публікації, зокрема й іноземною
мовою, що сприяє розвиткові мовленнєвих навичок.
Електронна пошта - це стандартний сервіс інтернету, що
забезпечує передавання повідомлень як у формі звичайних текстів, так і в інших формах (графічній, звуковій, відео)
у відкритому чи зашифрованому вигляді. У системі освіти
електронна пошта використовується для організації спілкування викладача/викладачки й учня/учениці, а також учнів між собою.
Анкетування - для поточного контролю в ході дистанційного навчання зручно використовувати різноманітні анкети.
Анкета є достатньо гнучким інструментом, оскільки питання
можна ставити безліччю різних способів. У дистанційному
навчанні після засвоєння кожної теми можна використовувати анкети, в яких учень/учениця може зробити самооцінку результатів навчання за такими показниками: зрозумів/
зрозуміла, можу розв'язати самостійно; зрозумів/зрозуміла, можу розв'язати з підказкою; не зрозумів/не зрозуміла,
не можу розв'язати.